A vállalkozás olyan mint egy organizmus. Valahogy megszületik, életre kel, élete során fejlődik, változik, létrehoz valamit, új dolgok születnek belőle. Kapcsolatban van más organizmusokkal, együttműködik, verseng, ad és kap bizonyos elemeket. Vannak differenciált részei, vannak, amik összefonódnak, szimbiózisban élnek egymással, egyik nem lehetne meg a másik nélkül, van irányító és van végrehajtó része. Szüksége van erőforrásokra, valami táplálja, vannak olyan részei, amelyek megújulnak, vannak, amik elhalnak. Valahogy kinéz, valamilyen benyomást kelt, lehet ez tudatosan létrehozott arculat, design, vagy lehet, hogy csak organikusan alakult olyanná, amilyen. Van egy bizonyos dns-e, ami csak rá jellemző, ami tovább örökíti magát. Időnként ez a dns mutálódik is.
És az élete során akadnak helyzetek, amiket le kell küzdenie. Amikor az az előremutató egyensúly, amiben létezett, kissé megbillen. Nehézségek, melyeket meg kell oldania a túléléshez, a fejlődéshez, kihívások, amiken át kell jutni.
Hogy ezek a helyzetek
- vezetői kompetenciák fejlesztésével
- külső és belső kommunikáció elősegítésével
- időmenedzsmenttel
- munka-magánélet egyensúllyal
- kiégéssel
- motivációval
- változásmenedzsmenttel
- vállalkozásfejlesztéssel
- vagy egyéb üzleti témákkal
kapcsolatosak, azt az élet hozza.
És persze az organizmus élete.